Den här bloggen kommer att handla mest om reklam och marknadsföring men jag kommer även att lägga upp sköna produkter, boktips och filmklipp. Sånt som jag tycker är intressant och roligt helt enkelt.

Thursday, October 05, 2006

Podcasts

Jag ville rekommendera några podcasts som jag tycker är väldigt bra för den som är intresserad av reklam och marknadsföring. Alla går att hitta via Music Store eller så är det bara att googla.

- Businessweek - Cover stories. Varje vecka diskuterar Businessweeks chefredaktör veckans "cover story" med den journalist som skrivit den.

- 360View är en podcast som diskuterar vad som händer i marknadsföringsvärlden och intervjuar människor insatta i ämnet. I senaste avsnittet intervjuas Jeff Jarvis, mannen bakom bloggen BuzzMachine.

- Across the Sound New Marketing Podcast, författaren bakom boken "life after the 30-second spot" står för denna podcast som varje vecka cirkulerar kring nya medier och nya former av marknadsföring och PR. En bra Podcast från en kille som inte är rädd för att säga vad han tycker.

- American copywriter med John January och Tug McTighe talar öppenhjärtligt och gärna med lite svordomar om allt från det senaste inom populärkultur till reklam. Jag kan rekommendera avsnittet med två planners som har sina egna bloggar Russell Davies och David Nottoli.

- The Advertising show med Ray Schilens och Brad Forsythe är ett radioprogram som läggs ut som podcast. Varje vecka har de intressanta gäster och även återkommande inlägg från t ex Josef Jaffe från podcasten ovan. Om man kan stå ut med värdarnas ganska dåliga humor är programmet faktiskt intressant.

Jag återkommer med fler tips i framtiden.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home