Den här bloggen kommer att handla mest om reklam och marknadsföring men jag kommer även att lägga upp sköna produkter, boktips och filmklipp. Sånt som jag tycker är intressant och roligt helt enkelt.

Wednesday, October 25, 2006

Ungdomar och deras Internetvanor

Jag lyssnade på IT-conversations häromdagen. De hade en paneldiskussion med ett gäng ungdomar om deras Internetanvänande och hur de konsumerar på nätet. Inte helt oväntat ville de ha allting gratis och använde bittorrent för att ladda hem musik och film. Det var intressant och rolig lyssning, framförallt gillade jag när moderatorn frågade en av ungdomarna var på nätet han skulle vända sig om han ville köpa en CD-spelare varpå killen svarar – ”CD-player, why would I want to buy a CD-player.” Han fick nog moderatorn att känna sig ganska gammal. Vill ni läsa min och min kompis magisteruppsats om ungdomar är det bara att maila mig.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home