Att använda sin omgivning
Här är två bra exempel på företag som använt saker i sin omgivning, United Airlines som använt en tunnelbanegång och Accesorize som... ja, ni ser själva. Från utmärkta Adverbox
Den här bloggen kommer att handla mest om reklam och marknadsföring men jag kommer även att lägga upp sköna produkter, boktips och filmklipp. Sånt som jag tycker är intressant och roligt helt enkelt.
Här är två bra exempel på företag som använt saker i sin omgivning, United Airlines som använt en tunnelbanegång och Accesorize som... ja, ni ser själva. Från utmärkta Adverbox
Russell Davies som jag har skrivit om tidigare pratar med Jon Steel om hans nya bok The Perfect Pitch och om planning i allmänhet. Väldigt intressant och kul att höra dom här två prata. John Steel har även skrivit en bok som är lite av en planningbibel, om jag har förstått det rätt, som heter Truth, Lies and Advertising. Jag har läst den och tycker att den är väldigt bra och jag kommer med största säkerhet även läsa hans nya bok. Även fast Jon Steel själv säger att han aldrig hade läst hans egna böcker om han inte hade skrivit dom själv eftersom han inte gillar businessböcker. För att komma till Russell Davies blogg och ladda ner intervjun klicka här.
"More than 80 percent of Web video viewers polled by Forrester Research called in-stream ads -- placements that appear before or after clips -- "annoying" and 75 percent said they ignore them."
Det snackas mycket om skiftet till Internet och att det är där allt kommer att hända i framtiden. Doves reklamfilm som visar hur en modell förvandlas under processen från innan sminkningen fram till färdig stortavla. Denna film visades under Super Bowl men Dove säger nu att de har fått fler besökare till sin hemsida nu när filmen spridits på YouTube än efter Super Bowl-spotten. Har vi kommit till en vändpunkt, det Malcolm Gladwell kallar för tippping point, där företag kommer att se det faktiska värdet av nätet som mediekanal. Här har vi ett exempel där man faktiskt kan mäta skillnaden mellan TV-mediet med Internet och att Internet vann en jordskredsseger. Det är tydligt att när någonting väl lyckas på Internet så slår det igenom med en väldig kraft. När kommer Internet bli den mediekanal företag väljer att satsa på först?